Dag 1. Vrijdag 29 okt 2021. De gestrande reiziger.

30 oktober 2021 - Hoofddorp, Nederland

Op reis gaan is altijd spannend. 'Wat gaat er gebeuren?'  'Zal zal het zijn zoals in de film  die ik in mijn hoofd gemonteerd heb ?'...  uiteraard is het scenario  totaal anders. Dag 1 verloopt al helemaal anders...

Onze vlucht naar Mexico City is om 14.30 u. We spreken af in Antwerpen,  Starbucks café, om half tien. Ons gezelschap bestaat uit 5 dames. 1 ste verrassing: ik verwachtte bepaalde medereizigers van onze reis naar Nepal, weer te zien.  Niet dus.  De vervangsters vallen reuze mee. Moeder en energieke dochter en een interessante zestiger uit het Gentse. Mijn compagnon is Hilde W. Collega-supervriendin.

In de luchthaven gaan we dadelijk inchecken en lunchen. So far so good. Dan boarden. "Even wachten Dames, zet u even opzij, er zijn problemen...".

En het spel begint, beetje bij beetje wordt ons verteld dat we mogelijks niet kunnen opstijgen wegens overbooking. Ongeloof, verbijstering, teleurstelling... het overvalt ons allemaal...en ja 's avonds dineren we in Hotel Vander Valk in Amsterdam!! Het rare is dat dit hotel helemaal voorzien is op deze toestanden. De kaart voorziet een menu voor ' de gestrande reizigers'. We zijn geschokt!

Enfin, we zetten ons erover en hebben een gezellige avond, vol groene en cynische humor.

Volgende keer zit er een tandenborstel en proper ondergoed in mijn handbagage.!!

Shuttle naar hotel.Aan verkeerde tafel in verkeerd hotel in verkeerde stad..Vlug nachtkleding gaan kopen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ann Mellaerts:
    30 oktober 2021
    Als eerste reactie voelt het als ,een verloren dag....
    Maar hij is nuttig besteed,twinskleedjes kopen en mekaar in een bizarre situatie leren kennen, goeie start dus 😉
    En in de Hollandse super georganiseerde luchthaven verkopen ze de basisprodukten voor de meest hygiënische reiziger !
  2. Suzie:
    30 oktober 2021
    Op reis gaan is altijd avontuurlijk...het onverwachtte maakt het zooo zot!😅👍
  3. Jo:
    30 oktober 2021
    Na al die heisa op de luchthaven met jullie vijven ,stress --ongeloof en wat nog meer , kennen jullie elkaar nu al "in Holland" .. zo te horen zit dat wel goed en zullen het fijne dagen in Mexico zijn . Een dagje minder Mexico maar wel meer fun . Amuseer jullie ginder maar , alles zal nu wel vlot verlopen .
  4. Hild:
    31 oktober 2021
    Ik kruip weer helemaal mee in je rugzak!
    Succes🍀 😘