Dag 3 . Odeceixa naar Aljezur.

5 mei 2019 - Aljezur, Portugal

9.00 u we verlaten casa Vecentina, met de belofte om terug te keren. Gisteravond hadden we een gezellig babbel met de 80 jarige eigenaar. Hij vertelde fier dat hij de B & B ecologisch had gebouwd. 10 jaar deed hij erover. De lemen muren zijn het geheim van zijn goede gezondheid, oreerde hij.

De zon was er uitbundig bij, met flukse tred beginnen aan onze wandeling van 13 km.  Alzejur here we come....

Zalig en fris was het langs de kanalen, tot we ze ' s middags kwijtspelen en verder stappen langs immense vlaktes. Komen dien we er wel,  alleen ietsje anders dan op plan. De 13 km lijken toch veel meer. Misschien ook door de brandende zon....

Tegen 14.00 u dalen we af naar Aljezur. Apart hotel Vicentina ligt op ons te wachten. Blauw en clean, en met zwembad....en lekker frisjes!

Nog een wandelingetje naar 't dorpje sluit de dag af. En we vinden een heel gezellig restaurantje tegenover het hotel. Modern geleid door jonge mensen . Ik verras Jo door een paar 'foodsharing 'gerechtjes te bestellen. We eten super lekker en gezellig. Een top avond.