Dinsdag, 2 nov 2021 Casa Azul.

3 november 2021 - Ciudad de México, Mexico

Vandaag zien we veel van de vondsten uit de tempels van gisteren. Diego Rivera , de man van Frieda was een verwoed verzamelaar van precolumbiaamse kunst. Frida klaagde dat elk plaatsje in hun huis, Casa Azul ingenomen was door die 1000 den beeltjes.  Daarom bouwde hij een piramide als museum.

Selfpotret DSelfportret van Diego

Hier kon hij ontelbare prachtige ,vaak zelf gevonden beeltjes tentoonstellen.

VondstKleine vondsten

Vondsten

De Casa Azul, hét huis van Frida maakt grote indruk. Inrichting is bewaard gebleven.

Casa CazulDag bedGroot korset van Frida.Werktafelmet mooie werken en kleding van FK.Familie FK

Kleding

Boots van Frida.

Het lijden van Frida

Bezoek aan de communicerende huizen van Diego en Frida loopt mis. Gesloten wegens allerzielen....

Dubbelwoonst van Frida en Diego was gesloten op 2 nov.

Een gezellige stop in chique café is pleister op de wonde.

Thee allenChique hotel

De avond verloopt ook  een beetje krakkemik. Het restaurant kan ons niet ontvangen. Eten is op! Moe en hongerig zoeken we verder. Vinden een tafel in lege bovenzaal. Door de overdaad aan lawaai en muziek weigeren we mariatchi, zich aanbiedende muzikanten en kruipen doodmoe in bed.

Tomorrow is an otter day!