Dag 2. 2 mei. Rondwandeling Odeceixe

2 mei 2019 - Odeceixe, Portugal

Als je vroeg gaat slapen is vroeg opstaan geen probleem. Een waarheid als een koe...Om 8.00 u zaten we aan het ontbijt. Lekker en simpel. En om 9.00 u paraat voor een mooi stukje Rota Vicentina. Impressionant wandelen langs de kust. Even halt houden om te genieten en te bekomen van zoveel pracht.  Hevige golfslag in een desolaat landschap...Een positievere start van een wandelweek is moeilijk te organiseren , denk ik. Na 8 tal km waren we aan het strand van Odeceixe.  Hier mondt de Seixe- rivier in de zee. Een vrij toeristisch oord. Tijd voor een kleine stop en babbel met een koppel fietsers... toch wel ouwe mensen, die zestigers....maar fluks en kwik...

Spijtig dat de verdere weg over asfalt liep,  was wel mooi, maar toch....

In dorpje zelf vonden we een gezellig restaurantje, Caboa. We durfden toch wel wat alcohol aan, een biertje voor Jo en een wijntje voor mezelf,  rustig op ons gemakje met een lekker visje,meer moet dat niet zijn....

Het laatste stuk was een origineel pad langs irrigatiekanaal. Luchtig wandelen, maar uitkijken waar je je voeten zet. 'Bij de wandel blijven Heidi, niet teveel afdwalen.... '... als je valt kan je er moeilijk uit ... elke kikker sprong lustig opzij voor ons en zwom elegant verder...

In Gaza Vicentina lag het zwembad te lonken. Een eco zwembad in eco vijver. Mooi en origineel. Lekker fris en koudjes maar ik deed toch mijn baantjes...

En nu stadje weer in voor diner, want hier kunnen we niet eten . Niet op voorhand besteld is geen eten..!