Ushuaia. Maandag 19 nov 2018.

19 november 2018 - El Calafate Airport, Argentinië

We weten niet wat het meest vermoeiend is....  een transportdagje of een actieve, sportieve dag. We zijn ondertussen aan onze 4de vlucht  en 6de verplaatsing toe. Seffens vliegen we naar het meest zuidelijke stadje ter wereld. USHUAIA. Stadje.. hola..Met zijn 60.000 inwoners is het een gerenommeerd wintersportstadje. Het is ook de hoofdstad van 'Tierra de Fuego' oftewel 'Vuurland'.

Bij  ontdekking in 1870 kreeg dit deel de naam Vuurland omdat de blanke Engelse zendeling Thomas Bridges een indianenstam aantrof die halfnaakt tussen de vuren rondhuppelden. Zie je het voor je? Toch blijft er niets van die primitieve sfeer over en is het een echt toeristenstadje geworden. We hopen hier ons hartje op te halen aan wandelen, zuivere lucht en een speciale boottocht om pinguïn en zeehonden te spotten. En fantastische kingcrab eten... We zijn in volle verwachting...

We gaan inchecken.

Heidi

1. Hann:
    20 november 2018
    Vergeet je aub die douchezeep niet mee te brengen? Ah ja en ook graag een foto van onder de waterval.
    Genieten maar zou ik zeggen
  2. Katelijn Vandewiele:
    20 november 2018
    waw al veel gezien en meegemaakt ! met de vermoeiende verplaatsingen tussendoor...nieuwe avonturen die jullie te wachten staan, nu Ushuaia super bestemming waar wij nog van dromen om te bezoeken. Geniet ervan !
  3. Judith von Arx:
    20 november 2018
    El fin del mundo!!! mooi stadje!!
  4. Ritt:
    20 november 2018
    Wat is het interessantste : wandelen in frisse lucht, spotten van pinguïns en zeehonden, kingcrab eten of... halfnaakte indianen Het zal zeker allemaal de moeite zijn en daarom blijven genieten knuffels
  5. Marleen von Arx:
    20 november 2018
    Prachtige reis en blijkbaar zijn de verwachtingen overtroffen. Onvergetelijk.
    Genieten en afzien.
    Ben benieuwd naar de foto’s van Ushuaia.
  6. Jo:
    20 november 2018
    Niks tekort : fatsoenlijke biefstukken , goede wijnen , prachtige zichten , mooie wandelingen , en dan Ushuaia onvergetelijk denk ik (zo'n foto's !!!). Maak er nog 'n plezante week van en geniet dan van het 5 sterren hotel in Buenos Aires alvorens huiswaarts te keren.