Vrijdag 6 nov 2021, ambachtendag.

7 november 2021

Mexico stimuleert de ambachten. Vandaag bezoeken we verschillende dorpen waar men zich telkens op 1 specifieke ambacht toelegt. In de weverij komt 1 kleine familie van schapenwol tot tapijten.  De keramiekbakkerij, op iets hoger niveau legt zich toe op zwarte ceramiek met speciale aandacht aan schedels. In een vrouwencooporatieve worden zelfgemaakte tassen, zakken, portefeuilles gemaakt. Het groepje kan zijn hartje ophalen.

Lunch in halFrida in halInkopen voor het thuisfront in vrouwencoopertieve..In de grote overdekte markten kijk je je ogen uit. Frieda Kahlo leeft nog, ze runt een vlot restaurant ,  muzikanten proberen een vrolijke noot te spelen, kinderen bedelen hun boterham bijeen. Wij verbazen ons vooral over de grote hoeveelheden geroosterde sprinkhanen die  er verkocht worden. Ik vroeg aan onze chauffeur of hij die geroosterde insecten lekker vind. Hij antwoordde dat je aan een Belg ook niet vraagt of hij  bier lekker vindt.Geroosterde sprinkhanen

Mexicanen eten de hele dag rond. Ze beginnen 's morgens vroeg  tot laat in de namiddag  en veelal buitenshuis. Alle soorten empenadas, taco's, quesadillas tortillas...gevuld met rund, kip, salsa, chilisaus... morgen gaan we zelf een soort chilisaus maken :molle.

Aan de Bartolomeuskerk is net een trouw bezig als we passeren in de vroege avond. Impressionant en dolletjes...

Bartolomeus kerkDe bruid wordt gevierd..

We hebben onze tafel zelf gaan reserveren , kwestie van zeker op tijd te kunnen dineren..

Morgen naar de bergen,  Camulalpam.. even geen internet.

1. Suzie:
    👍😘
  2. Jo:
    7 november 2021
    'n trouwfeest is 'n verkleed bal ....Eet maar wat lekkers in de eettent .smakelijk