W trekking. Dag 1. Dinsdag 13 nov 2018.

13 november 2018 - Torres de Paine, Chili

Het was vroeg dag deze morgen. Om 6.45 u stond busje klaar om ons naar het begin van park Torres del Paine te brengen. Dat gaf ons 100 km tijd om wakker te worden. Eenmaal daar moesten er vele documenten ingevuld worden voor we konden vertrekken. We zijn duidelijk niet alleen. Om 10.30 u gaven we startschot met selfie.

Het aanvankelijk vlakke en mooi afgebakend pad ging al vlug de heuvel op... en ja,  dan moet Bibi achter blijven. Maar geen nood..  de andere wachten even en hop weer verder. Een enorm uitgestrekt landschap. Hijgen en puur genieten...heel warm , jasje uit. Nog warmer, truitje uit.  Dan plots een felle wind.  Je moet hier stevig op je schoenen staan. "Chance dat we genoeg gewicht hebben", zei Marleen.

Niemand mag alleen de berg op. Veel te gevaarlijk.

De dames zijn nu een uurtje verder stappen, verder naar de pieken van de Torres Del Paine. Ik blijf achter, en kan internet aansluiting kopen en jullie schrijven..

Zal nu een mapje foto's Torres aanmaken.

Tof volgende en dank voor de reacties. Is altijd leuk.

Kiss

Heidi

1. Hann:
    13 november 2018
    Ziet er super uit Mams . En is boot-yoga iets voor jou?
    Genieten maar zou ik zeggen
  2. Ritt:
    14 november 2018
    Ik herken je wandelpatroon volledig. Je doet het goed Stuur nog wat foto"s door, dan kan ik nog meer kwijlen... Vooral genieten en grtjes aan iedereen. Veel knuffel
  3. Myriam lelieur:
    14 november 2018
    Amai,wat zijn jullie dapper !
    Ik kijk alle dagen uit naar je verslag en foto's .Heerlijk om zo mee te kunnen genieten .De zuivere lucht is tot in de Heuvelstraat te ruiken !
    Genieten maar en niet laten wegwaaien hoor !
  4. Jo:
    14 november 2018
    hop met de geit ....en stappen maar op je eigen tempo natuurlijk. 't is puur genieten zelfs tot hier.
  5. Judith von Arx:
    14 november 2018
    Geniet ervan tante Heidi! Het is er supermooi!
  6. Marleen von Arx:
    15 november 2018
    De reis lost blijkbaar alle hoge verwachtingen in tot nu toe.
    Er zijn wel grote temperatuurverschillen en waarschijnlijk op alle andere vlakken ook.
    Profiteren en genieten maar en niet te veel afzien!
  7. Heidi von Arx:
    15 november 2018
    We zien enorm af... maar genieten. Vooral de weersverschillen maken het zwaar. Niet de afstanden... zal beginnen schrijven..met een wijntje en t is nog maar 14.30 u...
  8. Hild:
    15 november 2018
    Prachtige verhalen . We beleven dit alles vanop de eerste rij. We genieten mee. Grtjs aan Soezie en de rest van de bende .