Woensdag, 3 nov 2021. Bushalte.

4 november 2021 - San Jeronimo Otla, Mexico

Vanaf dag 1 is 'flexibel zijn' het Key- woord. Als het vliegtuig een dag later vertrekt  mag je niet klagen, niet zagen, moet je flexibel zijn. Als het  museum Dolores  net nu zijn grote Kahlo verzameling  blijkt  uitgeleend te hebben moet je flexibel zijn. Als de communicerende huizen van F en D niet toegankelijk zijn....moet je flexibel zijn! Murphy is duidelijk mee...

We laten het niet aan ons hart komen en reizen verder.

Verder naar Oaxaca  vandaag. Een busreis van 7u.  Om 6.45 u staan we vertrekkensklaar.

Hotel 2Achter de gevel de gezellige B&B Jacintha.Met de busmuseumbus in grootse bushal.

Busreisja, we zullen 7 u met masker reizen.

Een bewogen reis, dwars door groen en bergachtig natuurgebied met een heel divers landschap.

Op weg naar Oaxaca, 7u.Vulkaannog actieve vulkaan

We zitten op 1ste rij en denken  eraan uitbundig van het landschap te gaan genieten. Komt gids Murielle vragen om te wisselen.... neen hoor.. dit is onze plaats!!   Als de chauffeur dan het grote raam half bedekt wegens de zon  krijgen we de slappe lach...

Het lachen zal ons vergaan.

Ongerust door appjes bel ik Jo. Geen goed nieuws, gezondheidsproblemen. Was ik maar thuis!! Hier zit ik nu... Gelukkig hebben we prachtige zonen en schoondochters. Ze lossen samen alles op... met een klein hartje besluiten we dat ik verder reis ... Genieten vd reis met thuis in achterhoofd... flexibel zijn.

De sfeer in Aoxaca is duidelijk anders. Meer kunstzinniger, artinasaler en veel toeristischer. Mooiere en elegantere mensen. Brede straten met koloniale huizen . Kleurrijke markten en enorme verkoopshallen  waar de Mexicaan vaak en lekker eet.

OaxacaStraat

Koloniale huizen

Onze lunch/ diner nemen we in prachtig gebouw. De lunch is de belangrijkste  maaltijd en wordt ts 14 en 17 u genomen.

Om af te sluiten drinken Hilde en ik nog een fris Heineken in onze tuin. Ja Heineken...we zijn flexibel!