Woensdag abdijendag

14 maart 2019 - Patan, Nepal

In het busje.

We verlaten de stoffige hoofdstad en rijden schuddend, hmotsend  en klotsend over de hobbelige wegen naar het klooster van onze yogameester, Losang.

De wegen is een van de grootste problemen van Kadmandhu. Na de aardbeving is het alleen nog erger geworden. En voorlopig is herstel nog geen prioriteit,  zegt men steeds als er naar gevraagd wordt.

Ons gezelschap bestaat uit 10 dames.

Helga van Formosa is helemaal begeesterd door Nepal. Ze leefde en trouwde hier ooit . Na 3 jaar ging ze met haar dochter weer naar huis, maar haar hart bleef hier. Ze bleef terugkomen. Spreekt de taal en heeft hier veel connecties. Haar begeestering wil ze over brengen en daarom haar reisagentschappen Anubhuti en women only "Formosa".

Donderdagmorgen.

• Eindelijk eens uitslapen. Het is 7.30u. Mijn roommaid is naar de yoga. Ik heb gepast. Ik wou rust. Het is hier de ideale plaats voor stilte en rust. Op dit moment hoor ik enkel een hond blaffen en een vogel fluiten. Vandaag staat er een lezing van de lama Losang op het programma. Daarna een wandeling. Losang heeft een hoge graad in de  boudismeleer. Hij is zelf gedoctoreerd. Heeft een klooster gesticht dat we gisteren bezochten.
  • Ik ben curieus wat de dag brengt. Sommige dames hebben schrik dat de wandeling te zwaar zal zijn.. ik wacht af en zal mijn ding wel doen..
  • Een prettige dag aan allen. Kus
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gwendoline:
    14 maart 2019
    Een wandeling van Tonderloo naar Averbode is misschien niet helemaal te vergelijken met een Nepalees tochtje tussen kloosters onder de begeleiding van de hoogleraar boedhist. :-)
    Geniet van de rust en van de wandeling, twee dingen die je aan mij altijd mag aanbieden.
  2. Ritt:
    14 maart 2019
    Goede morgen. Je rust is meer mediteren dan yoga. Meer te weten komen over het boudisme is een aanrader (ben benieuwd). Geniet van de abdijentocht. Tot morgen dikke knuffel.
  3. Annie:
    14 maart 2019
    als mijn oogjes open gaan direct kijken wat ons Heidi te vertellen heeft.Hoe kan de dag mooier starten...…..!Zalig zo mee te genieten,xxx
  4. Hilde W.:
    14 maart 2019
    niks wat os Heidi niet aankan!!
  5. Hild:
    14 maart 2019
    Zalig meegenieten van je belevenissen. Alsof we ook in Nepal zijn...
  6. Jo:
    14 maart 2019
    Sommige dames maar toch Nie ons Heidi ,’n makkie en ‘t zal wel de moeite zijn . Geniet ten volle van deze 2 stap wandeling naar ‘t klooster. en doe maar ‘n gebedje ..ge weet nooit ..
  7. Marleen De Buyser:
    14 maart 2019
    Doe jij je ding maar Heidi en laat ons nog even meegenieten van je Nepalese reiservaringen. Echt leuk om een beetje te kunnen meegenieten. Dikke kus X