Zaterdag 17 nov Calafate

18 november 2018 - El Calafate, Argentinië

Weer een transportdagje. Met de bus, door de pampa naar Calafate in Argentinië.  Vroeg op. De bus is om 7.00 u. Geweldig om te zien hoe wij met ons 4 én ons bagage in een viese taxi geduwd worden. Deze driver was niet zo content. Maar ons chileens geld was op, dus een 2de taxi konden we ons niet veroorloven. De grens over in de middle of nowhere. 2 x uitstappen en in de rij gaan staan voor pascontrole. Raar gevoel... Western scène.

In de namiddag arriveren we in  Mirador den Lago. Mooi hotel in een recent gebouwd toeristenstadje.  Argentijns geld vinden blijkt een moeilijke zaak. Lag het aan ons of aan die vele kleine wisselautomaten die ons geen geld gunden..?  We weten het nog niet. Later bij een echte bank lukte het wel.

Er is een wezenlijk verschil tussen de 2 landen. Chili en Argentinië.  We kunnen er onze vinger nog niet opleggen. ... zal voor later zijn.

Gisteren bezochten we een  prachtig natuur en vogelreservaat . Onze 2 fervente vogelaars , Suzy en Marleen hebben er hun hartje opgehaald, voor mij was het een rustpunt. Wel mooie vogels kunnen spotten en fotograferen...zelfs ikke😉

Seffens naar een 3de hoogtepunt van de reis. De gletsjer 'Perito Moreno'. Calafate is het dichts bij de gletsjer gelegen stadje. Toen de gletsjer werd open gesteld voor publiek groeide het dan ook zienderogen...

Kiss.

Geniet van de zondag. Wij van ons ontbijt.