Himalaya wandeldag 1 op donderdag.

15 maart 2019 - Simalchaur Syampati, Nepal

Goedemorgen,

Zijn jullie er nog ??    "Omhels de dag en geniet ervan....."  leert de BUddha ons. "Blij te zijn dat je er bent, ook al gaat het even minder goed. Het leven is een geschenk..... " 2 u hadden we praatje over Buddha en zijn leer. En het verveelde niet. De lama Losang of beter de 'Rinpoche ' Losang , want hij heeft een klooster gesticht, vertelt op een bijzonder aangename manier, én met humor... en wij nemen nota in ons gekregen dagboekje, van handgeschept papier.  Ook mooie uitspraken:  " verspil je tijd niet " en " geef op tijd vakantie aan je lichaam en geest ". Ze klinken interessant en zullen bij blijven.

Dan volgde een gezellige lunch buiten met zicht op de Himalaya.  Kan je je dat voorstellen..? Crazy hè.......Het was wel een beetje bewolkt. De lama at gezellig mee.

Daarna vertrokken we voor een wandeling van 4 uur. 2 dames durfden het niet aan en dan maakte mij tot 'kneusje' van de groep....maar ik werd in 2de positie gezet en dan ging de bergop wel beter... mijn trage tempo gaf de anderen een goed gevoel en leek het hen een fluitje van een cent.  Dus mijn langzaam stijgen was een zegen voor hen.... een goede daad!  Was mooie wandeling, een beetje surrealistisch als je bedenkt waar we lopen... De grote bergen rondom ons blijven imponerend aanwezig,  de armoede en de levensomstandigheden van de plaatselijke bevolking  zijn soms schrijnend en ontroeren enorm.  Maar zijn wel pittorest. Is raar om te zeggen, maar t is zo... Zo passeerden we langs een huisje  met veel mensen. Mannen en vrouwen stonden apart. Bleek er net iemand gestorven te zijn. Hier namen we uit respect geen foto's...

Na het diner, zonder wijn uiteraard, kregen we nog een kort meditatie moment. En dan gaan we slapen....

Slaap wel

Heidi

Ps: weet je wat een 'Heidike doen is '?     Je hoofd nog maar eens stoten  aan die superlage deurtjes... Ja,  zo lachen ze met mij. En als ik na een rustpauze op de wandeling naalden in mijn broek heb en 's avonds mijn nieuwe blouse achterste voor aan heb, lachen ze nog meer... arme ik!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jo:
    15 maart 2019
    och arme ik .... laat ze maar als ge maar geniet . En zo'n ervaring is alleen maar
    genieten .'k kijk al uit naar je volgende belevenis ..
  2. Katelijn Vandewiele:
    15 maart 2019
    flink Heidi dat je de wandeling leidt !
  3. Ritt:
    15 maart 2019
    Nog mooie denkertjes : ' de stilte is de mooiste muziek' of 'alleen de zwijgende hoort' of 'luister... wat de stilte je vertelt'. Klungelig Heidike doet het goed en geniet. Groetjes
  4. Louise De Wolf:
    Heidi
    Ik miste deze morgen je reisverslag al.
    Fijn dat je na toch een vermoeiende dag , lichamelijk en ook geestelijk,toch nog een mooi verslag kan doorsturen.Ik geniet een beetje mee.
  5. Els B:
    15 maart 2019
    Heidi, dit gaat niet meer alleen over wandelen, dit gaat over veel meer . Dit gaat over het leven . Een biezondere ervaring die je nog een heel leven met je meeneemt . Bedankt om het te delen .
  6. Suzie:
    15 maart 2019
    Ow my god...Of liever my buddha..Ge zijt precies high daar! Geestverruimend dus..Ikke echt spijt dat ik er ni bij ben! Enjoy the days and nights and people..
  7. Gwendoline:
    16 maart 2019
    Heel inspirerend Heidi. En je geniet, top!
    Geen poema's tegen gekomen op de wandeling?😁