Zaterdag. Terug naar Kathmandu

17 maart 2019 - Kathmandu, Nepal

Naaste,

Het einde van onze reis nadert. Eerst nog een ontbijt met Himalaya uitzicht... We kunnen er niet genoeg van krijgen. Daarna staan we paraat om te vertrekken naar Bhaktapur, de mooiste koningstad van de Kathmandu vallei.

Eerlijk gezegd viel de rit mee. Of waren we het al gewoon.?..hobbel, hobbel..bobbel!

Bhaktapur geeft weer een ander gezicht van de stad. Wegen zijn beter, schijnbaar meer properiteit. Lees: ze vegen in en voor hun huis of winkel. Denkelijk minder armoede.

De huizen en tempels getuigen van een interessant verleden. Weer is de grote inslag van de aardbeving nog te zien. In 2015 is het leven van de Nepalees sterk veranderd en spijtig genoeg erg verslechtert.  We  verkennen de stad met ons Helga om de verloren rijkdom en de verloren hoekjes te leren kennen. Hoe wordt het plaatselijke papier geschept? De zelf gedraaide potten voor de youghourt zien we bakken.  Er draait weer een film voor onze ogen.  Het vroeger diner is op het prachtigste terras van het marktplein, aan Durban square.  Heel origineel voor ieder een tête a tête.  Ik had ne sterke babbel met onze benjamin, Luce.  Ze runt een B&B in Semmerzake, Gavere in West Vlaanderen.

En dan komen we aan in een super Hotel. Prachtige afsluiter. 'Dwarika hotel'. Meer contrast kan je je niet inbeelden. Maar we genieten. Zelfs van het glaasje witte wijn van 12 euro. Eentje maar hè....

Zalig geslapen.....een ontbijt om U tegen te zeggen en een laatste bezoek aan de  Stupa in Bodnath.  En nu zalig relaxen aan de zwembad, wachtend op een massage.....

Dat was mijn avontuur in Nepal.  Als ik voor mijn vertrek even een beetje twijfels had, zijn die volledig weggeveegd. Veel gezien, beleefd, gesmaakt, ervaren op vrij korte tijd.  De filmkes die Helga maakte en ik naar sommige al doorstuurde zal ik nog vaak nog bekijken, peins ik.

Ik ga proberen ze op de blog te zetten, samen met de laatste foto's .

Straks om 22.30 u stijgen we op. Zal lange vlucht worden want we wachten 6u in Dubai.... en komen maandag om 13.00 u aan.

Kus

Heidi.

1. Els B:
    17 maart 2019
    De laatste dag van een onvergetelijke reis . Hou de herinneringen nog lang vast met je twee handen, als rustpunt in de westerse te snelle wereld .
    Wens jullie een laatste mooie avond en een goede vlucht terug naar huis .
  2. Marleen De Buyser:
    17 maart 2019
    Wow wat een avontuur, ééntje om nooit meer te vergeten. Nu hang je ergens in de lucht of in één of andere luchthaven op weg naar huis. Iets minder pittoresk, iets minder spiritueel, iets minder indrukwekkend maar véél dichter bij je familie en vrienden die je maar al te graag zien terugkomen en naar je reisverhalen willen luisteren. Dank je wel om dit te delen op je blog. Kusjes en welkom thuis !!!
  3. Ann Mellaerts:
    17 maart 2019
    Ja inderdaad dat was een korte maar krachtige prachtige reis meen ik.
    Na het lezen van al je reisverslagen leek dit een fijne beslissing van jou om dat speciale stukje wereld te ontdekken.
  4. Ritt:
    17 maart 2019
    Prachtige reis met veel afwisseling, veel tegenstellingen natuur, cultuur en... evenwicht. De luchthaven van Dubai is al een tegenpool. Maar ook hiervan genieten. Veilig thuis en... tot maandag. Knuffels
  5. Hilde W.:
    18 maart 2019
    Bedankt om ons aan het thuisfront ermee van te laten genieten!
  6. Gwendoline:
    18 maart 2019
    boeiend, mooi en leuk ook. Weer prachtige ervaringen voor in je rugzak, en wie weet, ook een nieuwe vriendinnengroep.
  7. Myriam lelieur:
    18 maart 2019
    Het was weer heerlijk meegenieten !
    Veilige thuiskomst gewenst en dank u wel .
  8. Luce Vandenmeersschaut:
    19 maart 2019
    Zalig om je blog te mogen lezen Heidi, blij dat ik de benjamin mocht zijn in je verhaal en dat van de andere vrouwen, gelukkig dat ons "prul" 2 maanden eerder werd geboren of ik was het "prulletje" geweest ... ha, ha, ... blij dat ik mocht deelnemen aan deze zalige reis en opnieuw een fantastische verbinding tussen 10 "top" vrouwen mocht ervaren. Alleen reizen kent zo zijn voordelen ...