Maandag. Dag in SANTIAGO DE Chili

6 november 2018 - Santiago, Chili

Met een beetje vertraging landen we maandagmorgen rond 11.00 u op het andere eind van de wereld. We hebben een vrij rustige nacht achter de rug, dus we popelen om Santiago te verkennen. 6.000.000 inwoners. Geen klein bier dus.

Toch maar eerst een beetje eten en bekomen. Keuze uit vele onbekende gerechten. We oefenen ons beste Spaans .... en verschieten dan wat we op ons bord krijgen.. Enfin, we zullen het wel leren..

We doorlopen ons deel van de stad met zijn groot park en vele winkeltjes. Ik koop een rugzakje. We slenteren genietend van het aangename weertje. We maken plannen voor de komende 2 dagen.

Een koffietje, een wijntje. We slaan een opdringerige verkoopsters weg .

Dan weerklinkt een kreet, een Suziekreet : " Mijn sachosh....!"  Ja, het is gebeurd. Onze 1ste beroving is een feit. Gelukkig hadden we onze voorzorgen genomen. En zat er niet veel In de  handtas. De dief zal wel niet erg content zijn met zijn buit, maar wij hebben toch wat problemen op te lossen .....Met dank aan Eefje.  d"e dochter van Suzy.  Suzy zal verder moeten zonder gsm en lippenstift. Ze krijgt van mij ene en een sachosh ook. Met tijdens de verdere reis ... een gsm detox!🙄

's Avonds dineren we heerlijk met een goei flesje wijn...en de lits van de handtas zit vast onder de stoelpoot.😁

1. Katelijn Vandewiele:
    6 november 2018
    goed aangekomen en verkenning van Santiago! Ben daar ook reeds geweest. Mooie stad. Spijtig van de diefstal van handtas en Gsm Suzy ! toch even een domper....maar de rest van de reis en de ondersteuning van mobiel verkeer van de vriendinnen, maakt dit weeral goed ! geniet !
  2. Jens:
    6 november 2018
    Aiaiaaaai 😝
  3. Eve:
    15 november 2018
    Mama toch... het ergste is nog die lippenstift!!