Dinsdag, 2de dag in Santiago.7 nov 2018.

7 november 2018 - Santiago, Chili

Het is een erg warme dinsdag geworden.
Celsius sprak van 33 graden. Niet dat de Chilenen er last van hebben.
Ze blijven hun warme, donkere kledij dragen. De schoolgaande jeugd heeft haar winteruniform nog aan. Wij, lichtharige, lichtgeklede dames vallen misschien een ietsje pietsje op. Vele blonde types zie je hier trouwens niet. Meer het kleinere, rondere type, jong en oud. Warme, rustige en vriendelijke mensen lijkt me... zolang ze niet aan 't stelen gaan.😏

Ons Marleentje had ook geen last van de warmte. Toch had iets in haar besloten dat het veiliger zou zijn in de onmiddellijke buurt van een toiletten te blijven. Vorige nacht had haar dat al 500 stappen opgeleverd..
Dus laten we Marleen goedverzorgd achter en trekken richting park. Park Santa Lucia is een klein, goed verzorgd, origineel parkje op een helling. Er is zelfs een Japanse tuin. Verder, in de kathedraal branden we een kaarsje voor onze zieke reisgenote. We wandelen verder. Ik volg, die 2 dames kennen de weg. Ze zijn hier precies geboren. Ons hotel Nippon ligt vrij centraal. Dat maakt het hen wel makkelijk natuurlijk. Lunchen doen we in een mooiere buuurt, dicht bij Parquement. Deze heuvel ga ik niet mee beklimmen. De hamer is bij me langs geweest en ik besluit Marleen te gaan vervoegen.

Suzy schrijft verder: "Wij, de 2 die hards gaan op training/ bedevaart naar San Cristobal.
7 km bergop in 33 gr, zonder morren, zonder hijgen.
Te voet , want het treintje doet het niet.
De beloning is groot. Prachtig uitzicht over heel Santiago . Een Mariabeeld waakt over de stad, met op de achtergrond De Andes. Dat heb ik dan gemist..🙄
De Pisco Sour moet ook deugd gedaan hebben want lachend en giechelend kwamen de dames weer in Nippon aan..😁
Ons laatste avondmaal was een absolute topper. Kom je ooit in Santiago...' Boc'anariz' is de place to be. Een uniek concept waarbij 't eten aan de wijn wordt aangepast . Heerlijk!

Vandaag trekken we verder. Seffens 2 u vliegen naar Puerto Varas. 2 nachten. Puerto Mont en dan de boot, de Navimag' op.
Tot morgen.

1. Ann Mellaerts:
    7 november 2018
    Voor foto 1 van vandaag heb ik veel sympathie, mollig is mooi.
    Ik zie dat de temperaturen volgende dagen dicht in de buurt van het thuisland komen...
    Doe eens de groeten aan het hele gezelschap en wens Marleen rustige darmen toe.
    Geniet nog van jullie mooie reis.
  2. Annick Claes:
    7 november 2018
    Leuk leuk ! Nu kunnen wij “de thuisblijvers” toch een beetje meegenieten ! Thxxxxx
    Toi Toi voor de pechvogels onder jullie !
    Knuffel
  3. Hild:
    7 november 2018
    Tis heerlijk zo mee te reizen in je rugzak👍
  4. Ritt:
    7 november 2018
    Ik zit hier te kwijlen van jaloezie zowel wat de suspens van de sacosch betreft als de verkenning van Santiago de chili Veel plezier Vertroetel Marleen maar neem zelf ook wat gepaste rust beso