Woensdag. naar Puerto Varas.

8 november 2018 - Puerto Varas, Chili

Vandaag vliegen we 2u verder naar Puerto Varas.  Onze vlucht is pas in de namiddag. Dat geeft ons tijd om een ander deel van Santiago te bezoeken. Onze gidsen Suzy en Line zijn er klaar voor. Ze leiden ons naar een heel ander deel van de stad. Barrio London en barrio Paris hebben duidelijk een hogere levensstandaard. Een franciskanerklooster ' eglesia e convento de san Francisco' van 1553 kan ons verwonderen. Hoe rustig!  Dan met de taxi naar vliegveld. Doe maar eens 4 grote koffers, 4 rugzakken en 4 madammen in een kleine Honda. Een Chileen kan dat! Het was wel grappig om te zien en vermoeiend om te rijden.

Puerto Varas charmeert direct. In dit jong dorp van 1854 wonen veel Duitsers en Zwitsers.  "Veel chalets, veel wurst en lekkere dessertjes",  vertelt onze chauffeur.

Het meest speciale hier zijn wel de 2 vulkanen die staan te pronken naast het meer... Half bedekt met sneeuw bieden ze een prachtig zicht. En ze kunnen nog elk moment uitbarsten....

Voor het slapengaan dronken we een slaapmutsje met zicht op 't meer.

Zalig dromen van wat komen kan...