Dag 2. Zondag 10 maart. Kathmandu.

10 maart 2019 - Patan, Nepal

Dag allemaal,

Ja ,  we zijn in Kathmandu aangekomen. Met een tussenstop in de Verenigde Emiraten. Enorm vliegveld trouwens, immens uitgestrekt. We hadden er tijd voor een koffie en een babbel. En het was direct een leuke babbel. Het zit snor... toffe groep, denk ik. Uitgesproken karakters.... ik zeg wat ik denk hé....hoorde ik al vaak...

Voor je het land in mag, moet je wel een hoop papieren vergaren en hiermee in rijen staan wachten. Na 2 u was de klus geklaard en stapten we in busje dat ons naar Boutique Hermitage hotel in Patan , 'stad der schoonheid'  brengt.  Authentiek en  verrassend charmant hotelletje.

Het land heeft enorm te lijden gehad onder de aardbeving van 2015. Restanten zie je overal. Maar als je hierdoor kan zien, loop je te dwalen in een openlucht museum. We genieten van een avondwandelingetje. Tempels van de Hindoeisme en Boudisme pronken verdraagzaam naast elkaar. Verhalen over Sheva, Parvati, Kali... we zullen ze nog veel horen..

Het is nu 23.00 u door en mijne roommaid en ik liggen al een tijdje te babbelen...

En.... ik peins dat we onze tournee minerale gezwind nog een weekje verder zetten..

Slaapwel.

Heidi

1. Els B:
    10 maart 2019
    Al vertrokken en aangekomen. Dat gaat snel. Have a good rest .
  2. Myriam lelieur:
    10 maart 2019
    Geniet van je culturele onderdompeling!Das pas reizen , niewaar!
  3. Gwendoline:
    10 maart 2019
    Klinkt al goed he. Fijne reisgenoten en de eerste indrukken beloven voor het vervolg.
  4. Annie:
    10 maart 2019
    Zaaaalig en dat allemaal met het het zonneke erbij!
  5. Marleen De Buyser:
    10 maart 2019
    Mijn weekje vakantie zit erop maar door jou nu een beetje te kunnen volgen, krijg ik er gratis nog een weekje Nepal bij. Super !!!
  6. Ritt:
    10 maart 2019
    De eerste indrukken zijn de beste wat land, bevolking, cultuur en reisgenoten betreft. Laat het op je afkomen